نقاط طب سوزنی
4.7/5 - (33 امتیاز)

نقاط طب سوزنی مختلفی در بدن انسان هستند که پزشکان متخصص طب سوزنی یا طب فیزیکی به کمک سوزن‌های مخصوص آن‌ها را تحریک نموده و برای درمان بیماری‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما ما در این مطلب می‌خواهیم به شما هشت نقطه خاص طب سوزنی را معرفی کنیم تا با ماساژ این قسمت‌ها به راحتی از مزایای این طب قدیمی چینی استفاده کنید.

نقاط طب سوزنی شگفت انگیز

نمونه های کمی از نقاط طب سوزنی وجود دارد که برای از بین بردن ناراحتی خفیف یا بیماری های جزئی که در زندگی روزمره احساس می شود تحریک می شوند. از درد یا احساس متفاوت هنگام فشار دادن این نقاط، می توانید از تغییرات وضعیت بدنی خود آگاه شوید. در این مطلب هشت نقطه طب سوزنی با اثر فشاری بسیار خوب در میان بسیاری از این گونه نقاط را معرفی می کنیم که برای حفظ سلامت روزانه و بهبود ناراحتی جسمی مفید هستند. فشردن این نقاط را می توان در هر زمان و هر مکان با توجه به نیازهای فردی انجام داد.

نحوه پیدا کردن نقاط طب سوزنی

فشار دهید و خودتان ببینید تا “مکان دردناک” را پیدا کنید. اساس یافتن نقاط طب سوزنی این است که روی “جایی که احساس درد می کنید” فشار دهید. با این حال، واقعاً درد آنچنان واضح نیست، اما کمی آن را احساس خواهید نمود. اما پس از تحریک احساس طراوت می کنید، که مشخصه پیدا کردن و تحریک این نقاط است.

در تحریک و ماساژ این نقاط تنفس نیز مهم است. هنگامی که نقاط طب سوزنی تحریک می شوند و به عبارتی دیگر هنگامی که به آن‌ها فشار وارد می‌کنید بازدم را انجام دهید و زمانی که فشار کاهش یافت، دم را انجام دهید. به این ترتیب، گردش چی و خون برای از بین بردن خون راکد حاصل می شود. علاوه بر این، چون آگاهی می تواند متمرکز شود، چی بالا می رود و قدرت شفابخشی نیز بالا می رود. انتخاب این نقاط بر اساس بیماری فرد است اما با انتخاب درست و انجام تحریک و ماساژ آن‌ها می توانید تأثیر فوری آن را مشاهده نمایید.

نوبت دهی تلفنی نوار عصب و عضله

در تمامی روزهای هفته و هر ساعت از شبانه روز می‌توانید جهت هماهنگی برای انجام نوار عصب و عضله تماس بگیرید

۱. نقطه طب سوزنی که در آن نشاط می جوشد

این نقطه در برآمدگی کف پا قرار دارد. می تواند گردش خون را در سراسر بدن بهبود بخشد و نقاط خسته طب سوزنی را از بین ببرد. اگر هر روز به فشار دادن ادامه دهید، کمتر خسته خواهید شد. برای بیماری های ناشی از سردی پایین تنه (اندام تحتانی) مانند سردی پاها نیز موثر است.

نقطه طب سوزنی که در آن نشاط می جوشد

۲. نقاط طب سوزنی با اثرات ویژه بر بیماری های زنان

این نقاط طب سوزنی برای بیماری‌های ناشی از سردی پا و کمر موثر بوده و برای بیماری‌های زنان مانند قاعدگی نامنظم، آندومتریوز، سیستیت، اسهال، دردهای شکمی و.. موثر است. از طریق تحریک روزانه نقاط طب سوزنی می‌توان از بیماری‌های خاص زنان پیشگیری کرد.

نقاط طب سوزنی با اثرات ویژه بر بیماری های زنان

۳. تقویت اندام های گوارشی

تحریک و ماساژ این نقطه برای تمام بیماری‌های گوارشی موثر است و می‌تواند سیستم ایمنی را تنظیم کند. به خصوص در مورد ناراحتی های گوارشی، روی تحریک این نقطه در پای چپ تمرکز کنید و می‌توان اثر آنی را به دست آورد.

تقویت اندام های گوارشی

۴. یک بار برای از بین بردن سفتی شانه و سردرد

تحریک و ماساژ این نقطه جریان خون بالای شانه ها را بهبود می‌بخشد و برای ناراحتی شانه و گردن موثر است. علاوه بر سردرد، سفت شدن شانه‌ها و دندان درد، می‌تواند رینیت و سایر بیماری‌های گوش و حلق و بینی را نیز تسکین دهد. تحریک مداوم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و همچنین در تنظیم فشار خون موثر است.

یک بار برای از بین بردن سفتی شانه و سردرد

۵. یکی از نقاط طب سوزنی که تعادل ذهن و بدن را تنظیم می‌کند

این نقطه طب سوزنی برای تنظیم تعادل ذهن و بدن بسیار مفید هستند. اگر به دلایلی احساس بی قراری می‌کنید یا حال شما بد است، لطفاً به آرامی دروازه داخلی را تحریک کنید. این کار خلق و خوی شما را پایدار نموده و وضعیت بدنی به تدریج تنظیم می شود.

یکی از نقاط طب سوزنی که تعادل ذهن و بدن را تنظیم می‌کند

۶. نقطه‌های طب سوزنی موثر برای بیماری‌های مختلف و ایجاد نشاط

ناف در مرکز شکم یک نقطه طب سوزنی است. در بدن نیز بسیار مهم است و به آن دروازه حیات و پایه اندام های داخلی نیز می گویند و در طب چینی در شفای همه بیماری ها تاثیر مثبت دارد. به ویژه برای بیماری های مزمن گوارشی مانند معده درد، اسهال یا یبوست موثر است.

ناف یکی از نقطه‌های طب سوزنی موثر برای بیماری‌های مختلف و ایجاد نشاط است

۷. نقطه طب سوزنی جادویی برای تقویت قدرت بدنی شما

این نقاط طب سوزنی بر فیزیک ذاتی و قدرت بدنی حاکم است. تا زمانی که این نقطه را تحریک کنید، می توانید قوی‌تر شوید. هنگامی که به دلیل بیماری یا فعالیت زیاد خسته شده‌اید، تحریک این نقطه طب سوزنی می تواند در اسرع وقت باعث کاهش احساس ضعف و خستگی شما شود.

نقطه طب سوزنی جادویی برای تقویت قدرت بدنی شما

۸. با تحریک این نقطه انرژی چی را افزایش دهید

این نقطه از بزرگترین غده لنفاوی بدن انسان عبور می کند و به مرکز چی انسان تبدیل می شود. تحریک این نقطه باعث بهبود گردش لنفاوی و خون می شود و نیز دارای اثرات زیبایی مانند رفع ادم پا و افزایش سینه است.

با تحریک این نقطه انرژی چی را افزایش دهید