فیزیوتراپی-زانو-با-برق-فیزیوتراپی-زانو-با-لیزر
5/5 - (4 امتیاز)

فیزیوتراپی زانو با برق چگونه است؟ این روش بهتر است یا فیزیوتراپی زانو با لیزر؟ بهترین روش فیزیوتراپی زانو کدام ها هستند؟ اگر شما نیز جز افرادی هستید که می خواهید درمورد این سوالات و هزینه فیزیوتراپی زانو اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتهای این مطلب کلینیک درد پیشگام همراه ما باشید.

فیزیوتراپی زانو با برق

فیزیوتراپی به کمک برق یا الکتروتراپی به عنوان ابزاری قدرتمند شناخته می شود و بسیاری از فیزیوتراپیست‌ ها از آن استفاده می کنند. از جمله تاثیرات این روش درمانی می توان به بهبود دردهای مزمن، آسیب ‌های اسکلتی عضلانی، تحلیل رفتن عضلات و دردهای عصبی اشاره کرد که به کمک تحریک الکتریکی هدفمند و کنترل شده این موارد انجام می شود. الکتروتراپی را می توان روشی ملایم و غیر تهاجمی دانست که اعصاب و عضلات را از طریق سطح پوست تحریک می کند.

لازم است بدانید که به انواع مختلفی از درمان‌ های الکتروتراپی می توان دسترسی داشت ولی اعمال تنظیمات اولیه در همان جلسه اول انجام می گیرد. در برخی از مواقع، لازم است پدهای الکترودی با چسب روی پوست شما قرار بگیرند. پدها را به وسیله سیم به دستگاه باتری فیزیوتراپی متصل می کنند و به این شکل سیگنال‌ های الکتریکی به بدن شما انتقال می یابند. در سایر اشکال فیزیوتراپی با برق، یک مبدل با ژل توسط فیزیوتراپیست شما به کار می رود که امواج فراصوت تخصصی به بدن شما انتقال یابد. لازم به ذکر است در جلسات درمانی که حضور می یابید، یکی از این روش‌ های زیر توسط فیزیوتراپیست برای شما استفاده می شود.

• تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS)
  • 2. سونوگرافی درمانی یا اولتراسوند تراپی
  • تداخلی
  • طب سوزنی الکتریکی
  • شاک ویو تراپی
  • تحریک الکتریکی عضلات (EMS)
الکتروتراپی
الکتروتراپی به عنوان ابزاری قدرتمند برای درمان درد شناخته می شود

فیزیوتراپیست شما را در جهت یافتن  بهترین روش فیزیوتراپی زانو به وسیله برق کمک می کند و طبق نیازهای شما آن را معرفی می کند. با توجه به شرایط پزشکی یا اسکلتی عضلانی که شما دارید، فیزیوتراپی زانو با برق می ‌تواند فوایدی داشته باشد که عبارتند از:

• درد عصبی کاهش می یابد.
  • صدمات اسکلتی عضلانی بهبود می یابد.
  • دردهای غیر تهاجمی بدون نیاز به دارو کنترل می شود.
  • از آتروفی عضلانی جلوگیری می شود.
  • گردش خون برای ترمیم زخم افزایش می یابد.
  • عوارض جانبی به حداقل می رسد.

فیزیوتراپی زانو با لیزر

این روش هم مانند فیزیوتراپی زانو با برق باعث کنترل درد‌های اسکلتی، عضلانی و عصبی می شود. انتخاب توان لیزر، بر اساس شدت و محل درد، انجام می گیرد و هنگامی که سلول‌ های بافت تحریک می شوند، التهاب کاهش می یابد. امکان دارد بسیاری از افراد با این روش درمانی آشنا نباشند، ولی باید بدانید که بهترین روش درمانی برای دردهای مفصلی، که موثر و غیر تهاجمی است لیزر تراپی محسوب می شود.

در طول این فرآیند، با تاباندن پرتوهای نوری، با طول موج‌ های متفاوت و معین به بافت‌ های مفصلی و عضلانی سلول ‌ها تقویت خواهند شد. به همین دلیل وقتی سوخت و ساز سلول‌ ها افزایش می یابد، تسریع ترمیم بافت ‌های آسیب دیده را در پی دارد. در این هنگام، امکان دارد یکی از آسیب ‌های بافتی که باعث درد شده است، از بین برود. بافت از طریق خون رسانی ترمیم می شود و کم کم التهاب و درد را کاهش می دهد. در فیزیوتراپی با لیزر، توان لیزر بر اساس شرایط سلامتی خود بیمار تعیین می شود و در طول موج ‌های مختلف، از آن استفاده می‌گردد.

البته در رابطه با این روش درمانی که از جمله بهترین روش فیزیوتراپی زانو به شمار می آید، توجه داشته باشید استفاده از لیزر پرتوان برای زنان باردار ممنوع شده است. در فیزیوتراپی زانو با لیزر اشعه‌ های ساطع شده از این دستگاه، امکان مضر بودن برای جنین و شرایط مادر را خواهند داشت. از همین رو توصیه می شود که در دوره بارداری، از به کار گیری دستگاه‌ های پرتوزا و اشعه‌ های مضر، پرهیز کنید. علاوه بر زنانی که باردار هستند، افراد مبتلا به عفونت نیز نباید از پرتو درمانی استفاده کنند.

فیزیوتراپی با لیزر

هزینه فیزیوتراپی زانو چگونه تعیین می شود؟

به دلیل وجود فاکتورهای مختلف نمی توان نرخ دقیق و مشخصی برای هزینه های‌ فیزیوتراپی زانو با برق یا لیزر تعیین کرد. در ادامه چند عامل مهم که در هزینه‌‌ های فیزیوتراپی موثرند، توضیح داده شده است.

کلینیک فیزیوتراپی دولتی یا خصوصی باشد: دولت بخشی از هزینه‌ های مراکز دولتی، مانند خرید تجهیزات و هزینه اجاره یا خرید ساختمان کلینیک، را تامین می کند. در صورتی که، هزینه‌ های یک مرکز توسط یک شخص از بودجه و سرمایه خودش تامین می شود. در نهایت فیزیوتراپی در مراکز دولتی نسبت به مراکز خصوصی هزینه کمتری دارد.

محلی که خدمات فیزیوتراپی زانو با برق و لیزر انجام می گیرد: فیزیوتراپی را در کلینیک‌ یا منزل بیمار انجام می دهند. قطعا در صورت انجام فیزیوتراپی در منزل بیمار، علاوه‌ بر این که دستمزد فیزیوتراپ باید پرداخت شود، هزینه‌ هایی همچون رفت و آمد فیزیوتراپیست و جابجایی تجهیزات نیز باید پرداخت شود‌.

تعداد جلسات فیزیوتراپی: هر چه تعداد جلسات انجام فیزیوتراپی بیشتر شود، هزینه‌ فیزیوتراپی زانو نیز بالاتر می رود. همچنین تعداد جلسات توسط پزشک معالج یا فیزیوتراپیست مشخص می شود. تعداد جلسات فیزیوتراپی نیز با یک عدد تعیین نمی شود و بستگی به وضعیت فرد دارد. ممکن است فرد بعد از چند جلسه دوباره نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد.

تجهیزات مورد استفاده: تجهیزات و لوازم مورد استفاده توسط فیزیوتراپ برای درمان یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه فیزیوتراپی است. زیرا برای خرید و مراقبت کردن از هر کدام این تجهیزات باید هزینه ای توسط مرکز درمانی یا فیزیوتراپیست پرداخت شود. از همین رو بیمارانی که نیازمند تجهیزات خاص هستند، به منظور استفاده از این تجهیزات باید هزینه بیشتری بپردازند.

نوع درمان تجویزی: خدمات متنوعی مانند ماساژ درمانی، آب درمانی، تمرین درمانی، لیزر درمانی، الکتروتراپی و… در بخش فیزیوتراپی نیز قرار می گیرند. تجویز هر یک از این خدمات و روش ‌های مختلف درمان بر اساس میزان و نوع بیماری فرد انجام می گیرد. هزینه هر کدام از این خدمات با دیگری فرق دارد.

فیزیوتراپی در کلینیک پیشگام

کلینیک درد پیشگام با در اختیار داشتن تجهیزات استاندارد فیزیوتراپی آماده خدمت رسانی به همشهریان گرامی است. پس اگر به دنبال بهترین مرکز فیزیوتراپی غرب تهران هستید می‌توانید با خیال راحت به کلینیک پیشگام مراجعه کنید. در صورت نیاز به استفاده از سایر روش‌های درمانی درد مانند طب سوزنی، تزریق پی آر پی زانو و شانه، تزریق اوزون و… نیز می‌توانید از خدمات کلینیک پیشگام استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب درمورد فیزیوتراپی زانو با برق، فیزیوتراپی زانو با لیزر، بهترین روش فیزیوتراپی زانو توضیح دادیم. همچنین عواملی را که در هزینه فیزیوتراپی زانو موثر هستند را بررسی کردیم. هر یک از این روش هایی که ذکر شد با توجه به صلاحدید پزشک بر اساس مشکلی که فرد دارد انتخاب می شود.