هزینه-تزریق-PRP-زانو-چقدر-است؟
5/5 - (4 امتیاز)

هزینه تزریق PRP زانو چقدر است؟ آیا گران است؟ چه کسانی می توانند این نوع تزریق را انجام دهند؟ شاید این سوالات و مشابه آن ها برای شما پیش آمده باشد، در ادامه این مطلب کلینیک درد پیشگام درمورد آن ها توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.

چگونگی تاثیر تزریق PRP زانو

پی آر پی (PRP) مخفف شده عبارت Platelet Rich Plasma  است و  معنای آن پلاسمای غنی از پلاکت است. در این روشی درمانی، پلاسمای خون بیمار را استخراج می کنند و با درصد زیادی از پلاکت ها غنی می کنند. پلاسمایی که غنی شده است را به ناحیه آسیب دیده در زانو تزریق می کنند؛ این کار باعث بازسازی و ترمیم بافت زانو خواهد شد.

این که چطور پلاسمای غنی از پلاکت  آسیب های زانو را بهبود می بخشد و یا چرا پلاکت می تواند به عنوان  موثرترین مواد برای درمان زانو درد محسوب شود، شاید سوالات شما نیز باشند. توجه داشته باشید که پلاکت خون حاوی مقدار زیادی پروتئین و فاکتورهای رشد است و بازسازی بافت های بدن و التیام التهاب های داخلی را پلاکت های خون انجام می دهند؛ به همین دلیل است که وقتی پی آر پی به مناطق خاص بدن تزریق می شود باعث افزایش غلظت پلاکت های آن ناحیه شده که در نهایت بافت ها بهتر و سریع تر ترمیم و بازسازی می شوند. تزریق PRP زانو باعث بهبود مواردی همچون درمان زخم ها، رفع آسیب های عضلانی، بهتر شدن درد مفاصل، درمان زانو درد و رفع مشکلات مربوط به بافت های نرم بدن می شود.

پی آر پی آسیب های زانو را بهبود می بخشد

هزینه تزریق PRP زانو

به طور کلی ماهیت آسیب دیدگی قسمت مورد نظر، مقدار دقیق هزینه تزریق را مشخص می کند. هزینه هر جلسه تزریق PRP زانو باید به صورت جداگانه توسط بیمار پرداخت شود. تعداد تزریق هایی که انجام می گیرد با توجه به سطح آسیب دیدگی های مختلف در بیماران با هم فرق می کند ولی معمولا بین دو تا سه جلسه متغیر است.

از آن جایی که روش تزریق پی آر پی به عنوان روش درمانی  نوین شناخته می شود، متاسفانه هزینه های آن تحت پوشش بسیاری از شرکت های بیمه، قرار نمی گیرد. با این که کل هزینه ها توسط خود بیماران پرداخت می شود، اما بسیاری از افراد هنگامی که هزینه های اعمال شده حاصل از مرخصی کاری، هزینه های جانبی و … گزینه ای مثل جراحی را می بینند، به نظرشان این روش گزینه مقرون به صرفه تری است.

عوامل موثر در هزینه تزریق PRP زانو

این که هزینه تزریق پی آر پی دو نفر مثل هم باشد، به ندرت دیده می شود. به این معنا که معمولا پرداخت هزینه مشابه توسط بیماران در یک کلینیک غیر ممکن خواهد بود. در ادامه برخی از عوامل موثر بر هزینه تزریق پی آر پی را توضیح می دهیم:

• محلی که بیمار زندگی می کند: موقعیت کلینیک یا مرکز درمانی، می تواند روی هزینه هر روش درمانی تاثیر قابل توجهی بگذارد. برای تزریق PRP زانو نیز چنین عاملی تاثیرگذار است. در بعضی مناطق هزینه ای که برای زندگی پرداخت می شود بیشتر است و معمولا مراکز درمانی واقع شده در این مناطق مبلغی که از بیماران دریافت می کنند، بیشتر خواهد بود. دلیل این امر امکان دارد هزینه های جاری بالاتر مرکز باشد که روی هزینه درمان به طور مستقیم اثر می گذارد.
  • تعداد تزریق هایی که مورد نیاز است: تعداد تزریق های مورد نیاز برای درمان زانو به شکل مستقیم  روی هزینه تزریق PRP زانو اثر خواهند داشت. معمولا این طور است که نیازمند دو یا سه تزریق خواهید بود، اما این که دقیقا چه تعداد تزریق نیاز داشته باشید توسط پزشک تعیین می شود. تعداد تزریق پی آر پی که بیشتر شود، هزینه درمان نیز بیشتر می شود.
  • کیفیت خدماتی که ارائه می شود: در یک مرکز درمانی که باکیفیت تر و مدرن تر باشد، هزینه خدمات بیشتر خواهد شد. به کار بردن فناوری های پیشرفته و مدرن توسط پزشکان در روند درمان، هزینه ها را  افزایش می دهد. لازم به ذکر است که اگر برای فناوری ها و تجهیزات مدرن هزینه بیشتری پرداخت می کنید، نتایجی همچون بهبود سریع تر، راحت تر و ایمن تر، و عوارض کمتر و نتایج بهینه تر را مشاهده می کنید.
  •   مواد مغذی که افزوده می شود: امکان دارد بعضی از بیماران به اندازه کافی مقدار پلاکت خون نداشته باشند؛ در صورتی که شما هم جز این گروه باشید، پزشک مواد تقویتی را به کار می برد که کیفیت پلاسما را بالا ببرد. این کار باعث می شود هزینه تزریق PRP زانو افزایش یابد.
  • سطح تخصصی که پزشک دارد: اگر پزشک در حوزه خود شاخص باشد و نظرات مثبت بیماران او زیاد باشد نشان می دهد نتیجه ای که از درمان حاصل می شود، بهتر است و تا جایی که امکان دارد عوارض احتمالی را کاهش می دهد. این مزیت ها  هزینه مراجعه به پزشک را بیشتر می کند.  به همین دلیل مراجعه به کلینیک پیشگام که بعنوان یکی از بهترین مراکز پی آر پی زانو و شانه تهران شناخته شده است، یک پیشنهاد خوب برای افرادی است که به دنبال درمان قطعی درد زانو هستند.
درمان قطعی درد زانو با پی آر پی

تزریق PRP زانو برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که در مراحل اولیه تا اواسط بیماری ‌های زانو خود قرار دارند و دارای سلامت خوبی نیز هستند، تزریق پی آر پی می تواند برایشان مفید واقع شود. کسانی که برای تزریق PRP زانو مناسب هستند، عبارتند از:

• افرادی که کارهای روزمره زندگی شان به دلیل درد دچار اختلال شده است.
  • در صورتی که روش های درمان محافظه کارانه نتایج مطلوبی نداشته باشند:
    • فیزیوتراپی به منظور تقویت مفصل، کارایی چندانی نداشته باشد.
    • داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی NSAID)  ) مثل ایبوپروفن برای بیمار حساسیت ایجاد کنند یا این که مصرف آن ها کمک کننده نبوده است.
    • اوزون تراپی در کاهش درد زانو خوب عمل نکرده باشد.
    • تزریق کردن استروئید بی اثر باشد یا این که بیمار از تزریق استروئید خودداری کند.

در برخی موارد تزریق PRP زانو برای فرد مناسب نیست که در ادامه ذکر شده است:

• دچار یک بیماری خونی یا اختلال خونریزی هستید.
  • دارای کم خونی باشید.
  • در صورتی که باردار هستید.
  • در مرحله درمان و مصرف داروی ضد صرع به سر می برید.
  • هنگامی که دچار عفونت فعال یا مشکل دیگری هستید و امکان داشته باشد توسط تزریق انتشار یابد.
  • معمولا برای کسانی که به آرتروز زانو شدید مبتلا هستند، درمان با این روش انجام نمی پذیرد.